Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ μέρος Γ΄ (τελευταίο)*

Ευχαριστώ θερμά την συγγραφέα/ποιήτρια Μαίρη Γκαζιάνη  για την δυνατότητα να εκφράσω σκέψεις και συναισθήματα μέσα από μια συνέντευξη με τόσο μεστές και στοχευμένες ερωτήσεις.

Η νοσταλγία προκαλεί ποιητικό οίστρο;

Κάποιες φορές ναι -όταν βλέπω, ακούω, θυμάμαι κάτι που με γυρίζει πίσω στον χρόνο, σε στιγμές έντονες που με σημάδεψαν, και καταγράφω τα όσα αισθάνομαι σε ποιήματα όπως το «Ήχοι σιωπής» που προαναφέραμε ή το «Μια φορά θυμάμαι».
Τι ρόλο παίζει η νοσταλγία στη ζωή σας;

Σημαντικό και πάντα θετικό. Βλέπετε συναισθηματικά δένομαι πολύ με πρόσωπα, καταστάσεις και τόπους και  οι αναμνήσεις μου αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη που βιώνω και ξαναβιώνω  με την ίδια τρυφερότητα και συγκίνηση πάντα.
Στο βιβλίο σας υπάρχουν ερωτικά αποτυπώματα;

Στο συγκεκριμένο, τα «Αποτυπώματα», όχι -κυριάρχησαν άλλα συναισθήματα και καταστάσεις. Ίσως σε κάποια επόμενη συλλογή να αναφερθώ στον έρωτα που μετουσιώνεται σε βαθιά αγάπη και εκτίμηση. 
«Αποτυπώματα στιγμής. Αποτυπώματα ψυχής» αναφέρετε στο οπισθόφυλλο. Η στιγμή κατευθύνει την ψυχή ή η ψυχή προσδιορίζει τη στιγμή;

Όταν η στιγμή είναι έντονη, κυριεύει την ψυχή και κυριαρχεί πάνω της με απρόβλεπτες και πιθανά καταστροφικές συνέπειες. Εναπόκειται στην δύναμη της ψυχής και την στιβαρή συγκρότηση του χαρακτήρα για να μπορέσει η πρώτη να πάρει και πάλι τα ηνία και να οδηγήσει την στιγμή στη σωστή κατεύθυνση.

Με μια φράση, τι σημαίνει για σας ποίηση;
Ειλικρινή, αδέσμευτη και ασύνορη κατάθεση ψυχής.

Η ποίηση έχει ανταπόκριση στους αναγνώστες ή την αποφεύγουν και πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό;
Θεωρώ πως σήμερα έχει μικρότερη ανταπόκριση από ό,τι σε προηγούμενες εποχές κι αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους - με κυριότερους  τις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε οι μεγαλύτεροι στην καθημερινότητά μας (οπότε δεν  υπάρχει χρόνος ή/και διάθεση να αφεθούμε στην θαλπωρή της ποίησης) και την καλπάζουσα τεχνολογική εξέλιξη που επηρεάζει καταλυτικά τους νεότερους και τους απομακρύνει από τον ρομαντισμό και την εσωτερικότητα του ποιητικού λόγου.

Αφού σας ευχαριστήσω, θα σας ζητήσω να κλείσετε αυτή τη συνέντευξη με έναν δικό σας στίχο.
Εγώ ευχαριστώ θερμά για την ευκαιρία που μου δώσατε να αναφερθώ σε ένα πολύ αγαπημένο μου θέμα και, αν μου επιτρέπετε, θα ήθελα να κλείσω με ένα ολοκληρωμένο ποίημα, μικρό σε έκταση αλλά χαρακτηριστικό, θεωρώ, του ποιητικού μου προσανατολισμού.

Μου λείπεις… σ’ αγαπώ
Σε είδα απόψε στ’ όνειρό μου
Και σε νοστάλγησα
Ξανά
Μου λείπεις… σ’ αγαπώ
Να το θυμάσαι
Φιλιά

*Από την συνέντευξή μου στην Μαίρη Γκαζιάνη για τα «Αποτυπώματα» και την ποίηση και λογοτεχνία γενικότερα.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου